Szczupak 9,60 kg (115 cm)

Powiązane artykuły

Adrian Waś z m. Ostroszowice może pochwalić się pięknym szczupakiem na srebrny medal. Warto podkreślić, że wędkarskim bakcylem za-rażona jest cała sześcioosobowa rodzina. Wspólne wyjazdy nad wodę stały się dla tej rodziny sposobem na spędzanie wolnego czasu. Cze-sława Waś, piękniejsza połowa wędkarskiego małżeństwa, mówi:

„Wędkujemy od lat, mąż ma kartę wędkarską od kilkunastu lat, ja od trzech. Możemy pochwalić się pięknym węgorzem 98 cm, złowionym na rosówki, dwoma boleniami po 70 cm, linem mierzącym ok. 50 cm oraz dwoma okoniami po ok. 40 cm, które złowiliśmy na białe kopyto. Nie interesuje nas białoryb. Łowimy głównie drapieżniki. Podziwiamy je za siłę i moc. Początkowo jeździliśmy nad Jezioro Otmuchowskie, głównie na sandacze. Niestety, w tymi sezonie sandacz w tym jeziorze nie bierze, w związku z tym zaczęliśmy jeździć nad Jezioro Nyskie”.

Adrian Waś: „Znaleźliśmy ciekawe łowiska w okolicach tamtejszej kopalni na J. Nyskim. Zachęceni przykładem kolegi wędkarza, który na zrywkę złowił ok. 25 kg suma, zaczęliśmy łowić tym sposobem w czasie kolejnych wyjazdów. Miejscówka okazała się nie najgorsza. W piątek, 16 września, złowiliśmy szczupaka 74 cm, a w nocy podobnej wielkości sandacza. W to samo miejsce pojechaliśmy także w kolejny piątek, 23 września. Podstawiliśmy zestawy z płocią jako przynętą. Ok. godz. 19.45 dzwonek na wędce zaczął drgać. Nie do końca byliśmy pewni, czy zaciąć branie, ponieważ spławik tonął, ale nie odjeżdżał w żadnym kierunku jak poprzednio. Nie czekając na wyraźniejsze oznaki brania zaciąłem. Opór był potężny. Byliśmy pewni, że na przynętę połakomił się sum. Podczas holu ryba walczyła zaciekle, im bliżej brzegu, tym większy stawiała opór. Gdy w końcu dała się podprowadzić pod powierzchnię, w mroku mignęło nam tylko ogromne cielsko. Nadal byliśmy przekonani, że to sum. Gdy wreszcie, za czwartym odjazdem, ryba dała się podebrać, okazało się, że to jednak nie sum, a szczupak! Jego wielkość przerosła nasze najśmielsze oczekiwania! Ryba mierzyła aż 115 cm, waga pokazała 9,60 kg! „Kaban” został przez każdego z nas gorąco pocałowany i wypuszczony z powrotem do wody”.

Decyzją Komisji Rekordowych Połowów „WW” Adrian Waś otrzymuje nagrody ufundowane przez firmę Konger: kołowrotek Ultris Aqua 810 FD i żyłkę Steelon FC Tournament 0,28/150. Gratulujemy!

Galerie łowców znajdziecie na stronie 5 WW 12/22.

Czekamy na Twoje rekordy! Zgłoszenia przyjmujemy tu:

ZGŁOSZENIA RYB MEDALOWYCH

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów do artykułu:
Szczupak 9,60 kg (115 cm). Jeżeli uważasz, że komentarz powinien zostać usunięty, zgłoś go za pomocą linku “zgłoś”.